Terug naar overzicht

Citroen BX 1.4 RE 1986 | echte kilometers | rijklaar

Marge € 6.995,-

€ 6.995,- Marge

31.929 KM Tellerstand
Handgeschakeld Transmissie
1986 Bouwjaar
Benzine
Brandstof
Toon alle specificaties
Benzine 1986 Handgeschakeld 31.929 KM
Financiering aanvragen Verzekeringen vergelijken
Deel deze advertentie:

Zekerheden

Specificaties

Kenteken
NL
HXR22F
BTW of Marge Marge
Datum eerste toelating 16-07-2025
Datum eerste toelating (internationaal) 10-12-1986
APK vervaldatum 18-07-2027
Tellerstand 31.929 KM
Carrosserie Hatchback
Kleur Grijs Metallic
Bekleding Stof
Interieurkleur Grijs
Aantal deuren 5
Aantal zitplaatsen 5
Gewicht 897 kg
Aantal sleutels 2

Motor en transmissie

Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld 5-bak
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 1360 cc
Vermogen 52 kW / 71 PK
Koppel 0 Nm

Exterieur

Achterruitwisser en sproeier

Beschrijving



Wanneer zie je nou nog een BX in het wild... Oom en tante hadden vroeger nog een Break die flink werd misbruikt voor verbouwingen, vermoedelijk heeft menig BX zijn Waterloo zo gevonden. Maar warempel, hier staat een hele echte met jawel: 31.929 kilometer. Na een kwart eeuw stilstaan in een boerenschuur in de Franse Elzas is ze van onderen nog splinternieuw. Zo kaal als een luis, nog geen radio of rechterbuitenspiegel zit erop. En een handchoke is zelfs bij ons ouderwetse jongens geen dagelijkse kost meer. Maar ze heeft wel gele lampen en een partij karakter waar geen PC Hooft-tractor tegenop kan. Apk tot 18 juli 2027.

De auto is door de eerste eigenaar nieuw gekocht bij een dealer in Parijs, en belandde in 1989 bij een ouder echtpaar uit Saint Louis, vlakbij Bazel aan het Duits-Frans-Zwitserse drielandenpunt. De eerste tien jaar werd ie vrolijk gebruikt voor simpele zaken als boodschappen en bezoekjes. Zoals dat weleens gaat bij oudere echtparen met Franse nationaliteit niet zonder her en der een littekentje, maar in goede staat. Dans son jus zeg maar. Helaas overleed de beste man in 1999 en daar mevrouw - niet in het bezit van een rijbewijs - de auto niet weg wou doen, is deze in een schuur gestald voor de laatste 26 jaar. Begin dit jaar is de auto eruit gekomen en weer helemaal nagekeken en klaargemaakt:
  • complete remsysteem nagekeken en vloeistoffen ververst
  • hydraulische pomp vervangen en LHM-systeem gespoeld met 4 nieuwe veerbollen en 1 voorraadbol.
  • motor heeft een grote beurt gekregen
  • geconserveerd, denk hierbij aan antiroestspray op de bekende plekken (de gele substantie die u onder de motorkap ziet)
  • complete auto nagekeken op gebreken die nodig waren om er een kenteken op te krijgen
  • inclusief lichtmetalen velgen en stalen velgen met wieldoppen, alles met zgan banden
Al met al een geheel rijklare auto om direct mee op pad te gaan. Het is echt een genot om in te rijden, de 1.4 loopt als een zonnetje en de handgeschakelde 5-bak is lekker soepel. Het veergedrag is uiteraard Frans comfortabel, de hydropneumatiek werkt perfect. Het uiterlijk zeker niet perfect, ze is bijna veertig, vergeef haar een rimpel. Maar geen roest, deuken of gekke krassen. Goede glans in de lak. Het interieur is werkelijk in uitmuntende staat zonder slijt of afgebroken delen. Voor nu in de overgangsregeling en volgend jaar op 10 december een definitief belastingvrije oldtimer. Wie is de juiste Citrofiel voor deze belle voiture?

Wil je haar eens in het echt wil zien, dan ben je op afspraak welkom in 't Harde tussen Harderwijk en onder Zwolle. We staan je graag telefonisch te woord, en per bericht, sms of WhatsApp krijg je ook snel reactie.

Mogelijk gemaakt door Mobilox
5 / 5
Onze klanten waarderen ons gemiddeld met een Onze klanten waarderen ons gemiddeld met een
5 / 5