Het NAP-logo staat alleen bij voertuigen die gecheckt zijn bij de RDW en waarbij de RDW een logisch oordeel heeft afgegeven ten aanzien van de reeks kilometerstanden.
Beste lezer, u ziet het goed: een Peugeot 205 1.9 GTI Phase 1. De versie die je wilt: 130 pk zonder katalysator. Productiejaar 1986 en een ONK (origineel Nederlands kenteken) met eerste toelating 06-1988. Met 63.377 kilometer. Linea recta van de eerste en enige eigenaar. Een adembemend mooie, Authentieke auto met hoofdletter A. Automobiel erfgoed, eigenlijk een museumstuk, maar de bestemming laten we aan de volgende eigenaar over ;) Tot die tijd mag hij warm en droog bij ons logeren.
Van de 44 actieve NL kentekens van deze variant (GTI 130 B6) zijn er nog 16 origineel Nederlands geleverde over. Dit is de allerlaatste in ons land van de eerste eigenaar. Hij heeft altijd binnen gestaan en verkeert in pico bello conditie. Rondom originele lakdikte (Blanc Meije uni wit) en geen rotte plekken. Het enige smetje wat ie heeft is een steenslagpit in de voorruit welke reeds is geharst. Het woord 'nieuwstaat' hekelen wij - nieuw was ie in 1988 - maar hij is gewoon klokgaaf. De eigenaar had namelijk van meet af aan beschermende maatregelen genomen om de auto in perfecte staat te houden. Zo is het tapijt nog bloedrood omdat er een originele accessoire mattenset bijbesteld is. Onderaan de bijrijdersstoel is zelfs nog origineel beschermingsplastic te vinden. Op de hoedenplank werden rolgordijntjes gemonteerd om verkleuring te voorkomen. En er zit een draaiende trekhaak op welke uitsluitend ter voorkoming van bumperschade is geïnstalleerd - er werd niet mee getrokken. Als beveiliging werd het geheel indertijd voorzien van een alarminstallatie met radiografische kastjes en luidsprekers. Vrijwaren deden wij met de originele gele kentekenpapieren uit '88, en alle keuringsbewijzen tot afschaffing in 1996 zijn voorhanden.
De 205 GTI kwam standaard met mistlampen voor, elektrische ramen, spatbordverbreders, een bekleed sportstuur en sportvelgen. Verder treffen we een handmatig schuifdakje, spatlappen en een Kenwood radio/CD-speler uit het jaar kruik. Geen stuurbekrachtiging want, foei, dat hoort niet! Wél de originele 15 inch lichtmetalen velgen met 185/55/R15 Michelin banden. Een en ander in puike conditie. Het dashboard en de pookknop vertonen absoluut geen scheuren. Alle originele boekjes en twee sleutels met twee alarmkastjes zijn voorhanden alsmede een Nederlandstalige brochure uit 1987.
Wij moesten even drie keer knipperen om het te geloven, maar hij staat bij ons op het honk en wordt verkoopklaar geleverd. Hij rijdt heerlijk en staat te trappelen om een ritje! Niet de goedkoopste, maar beter duur dan niet te koop toch?
Toch zegt een advertentie op internet voor u misschien niet alles. Maak dus gerust eens een afspraak om hem in het echt te komen bekijken! Dan begrijpt u precies waar we het eigenlijk over hebben. In dat geval bent u op afspraak van harte welkom in 't Harde, vlak onder Zwolle. We staan u graag telefonisch te woord, en per bericht, sms of WhatsApp krijgt u ook snel reactie.
Peugeot 205 1.9 GTI 130pk NL auto | 1e eigenaar | schuifdak
Wilt u meer informatie ontvangen of een taxatie van uw eigen auto laten maken? Wij helpen u graag!