Van deze auto kan de aanbieder de onderhoudsgeschiedenis laten zien. Dat kan in het ouderwetse boekje staan, maar steeds vaker wordt dit digitaal bijgehouden in het DSR. DSR staat voor Digitaal Service Register.
De in 1982 gelanceerde 700-serie kreeg in 1986 bijval van een door Bertone getekende én gebouwde coupé: de 780. In de hoekige neus doet een 2,8-liter V6 dienst als kloppend hart, dit blok stuurt 147 pk en 235 Nm naar de achterwielen. Na de laatste facelift in 1987 werd de 780 volledig verzinkt en kreeg deze een multilink achterophanging voor extra rijcomfort. Prijzig en exclusief was ie per definitie. Anno 1989 moest voor een 780 omgerekend ruim 71.000 euro worden betaald. Ter vergelijk: een Porsche 911 kende als Carrera een vanafprijs van omgerekend 68.475 euro. In 1990 werd de 780 uit productie gehaald, en het zou nog tot 1997 duren alvorens de C70 min of meer als opvolger werd gepresenteerd. Met een eerste registratie 1991 treft u hier dus een van de laatsten der Mohikanen.
En als u zich dan toch oriënteert op een 780, sla de hier aangeboden auto dan zeker niet over. Een zeer fraaie kleurcombinatie van Parelblauw met beige leder maakt het een echte eyecatcher. Compleet uitgerust met automatische transmissie, glazen schuifdak, stoelverwarming, cruise control, climate control, elektrische ramen, radio-cassettespeler en nog veel meer. Wie hem op de brug zet kijkt zijn ogen uit; onwaarschijnlijk goede en roestvrije conditie. De kilometerstand bedraagt een maagdelijke 55.000. "Hoe kan het?", horen we u denken...
Dat zit zo: een Amerikaanse NAVO-medewerker die in België was gestationeerd had zijn zinnen gezet op zo'n smeuïge 780. De auto werd geleverd conform specificatie maar deze persoon bestelde hem toch af. Volvo-dealer A.C.T. in Tienen zat ermee in de maag, maar wist uiteindelijk een hoge Belgische functionaris annex autoliefhebber te charmeren voor de auto. Deze 780 werd gebruikt als vervoersmiddel van en naar zijn landgoed waar hij in zijn spaarzame vrije tijd verbleef. In 2006 overleed hij, en een familielid heeft het erfstuk sedertdien in zijn garage gestald en sporadisch gereden. De auto werd echter nooit van naam gewisseld, waarmee op papier deze nog steeds van de eerste eigenaar afkomstig is. Wij hebben de auto van dit familielid gekocht en zelf uit de garage gereden, beeldmateriaal is beschikbaar. Een unieke vondst welke altijd al schaars was, maar nu echt een collectors item is waarvan u niet snel een tweede treft.
Doornroosje is reeds uit haar slaap ontwaakt en voorzien van 4 verse banden, verse olie en oliefilter, nieuwe accu. Zij zoeft heerlijk over 's-heeren wegen, gereed voor veel veilige kilometers. Ondernemers kunnen haar voordelig als youngtimer rijden: alle autokosten zakelijk opvoeren zonder rittenregistratie, tegen enkele tientjes bijtelling per maand.
Specificaties Metallic lak: 407 Pearl Blue metallic Bekleding: leder beige Laatste onderhoud: 55.580 km / 05-2024 Registratie: slapend Belgisch kenteken G8664 (op naam van de eerste eigenaar!)
Nederlands kenteken en nieuwe apk zijn in de prijs inbegrepen, deze worden aangevraagd als u de auto koopt. Het is echt een prachtig exemplaar, vergeet als u een afspraak maakt echter niet dat zij 35 jaar oud is, en niet nieuw. Kleine aandachtspunten: deurpaneel bestuurderszijde niet mooi bevestigd en barst in stoelkap bestuurder. Wie de onderdelen heeft mag deze aanbieden.
Mocht je nog meer vragen hebben, zoek ons dan even op, we vertellen graag meer. Hij is te bezichtigen in 't Harde bij Zwolle, gelieve op afspraak. We staan u graag telefonisch te woord, en per bericht, sms of WhatsApp krijgt u ook snel reactie.
UNIEKE Volvo 780 2.8 aut Bertone Coupé roestvrij | schuifdak
Wilt u meer informatie ontvangen of een taxatie van uw eigen auto laten maken? Wij helpen u graag!