Terug naar overzicht

Roestvrije Mercedes 230E W124 5-bak LPG leder/airco/trekhaak

Verkocht

Roestvrije Mercedes 230E W124 5-bak LPG leder/airco/trekhaak

Verkocht

214.368 KM Tellerstand
Handgeschakeld Transmissie
1986 Bouwjaar
Benzine
Brandstof
Toon alle specificaties
Benzine 1986 Handgeschakeld 214.368 KM
Deel deze advertentie:

Zekerheden

Specificaties

Kenteken
NL
87SJZ8
BTW of Marge Marge
Datum eerste toelating 06-10-2011
Datum eerste toelating (internationaal) 29-09-1986
APK vervaldatum 18-01-2025
Tellerstand 214.368 KM
Carrosserie Sedan
Kleur Blauw Metallic
Bekleding Leder
Interieurkleur Blauw
Aantal deuren 4
Aantal zitplaatsen 5
Gewicht 1350 kg
Maximum massa geremd 1500 kg
Motorrijtuigenbelasting € 234 - 254 per kwartaal
Aantal sleutels 2

Motor en transmissie

Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld 5-bak
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 2299 cc
Vermogen 97 kW / 132 PK
Topsnelheid 200 km/h
Acceleratie (0-100 km/h) 11.1 seconden
Koppel 0 Nm

Exterieur

Achterruit gelaagd en zonwerend glas
Buitenspiegel rechts
Centrale vergrendeling
Getint glas
Metaalkleur
Trekhaak

Interieur

Airco
Elektrische ramen voor
Lederen bekleding
Lederen interieur
Middenarmsteun voor
Stuurbekrachtiging

Overige

5-bak

Beschrijving



Een diamantblauwe W124, even waan je je terug in 1986. Mercedessen uit de jaren '80 van de vorige eeuw hebben een gevestigde reputatie op het gebied van bouwkwaliteit, dat weet iedereen. Ook de aandrijflijn is onverwoestbaar: dit exemplaar is uitgerust met 2,3 liter M102 injectiemotor en de - optionele - handgeschakelde 5-bak. Onder het motto eerlijk en heerlijk: nagenoeg roestvrije auto in goede staat van onderhoud. De auto is in 2011 uit Frankrijk geïmporteerd en voorzien van een Lpg-ringtank van 65 liter. Voorzien van leuke opties zoals airconditioning, blauw leder met armsteun, hoofdsteunen achterin, warmtewerend glas, rechterbuitenspiegel en trekhaak. Hij is rijklaar en zo als daily driver in te zetten met apk tot december 2022!

Staat van de auto
Op een goeie dag in september 1986 voor het eerst toegelaten op de weg in de voormalig Franse kolonie Gabon, Afrika. Later is ie naar Zuid-Frankrijk verscheept alwaar in 2011 de eerste en enige Nederlandse eigenaar hem samen met zijn broer oppikte. Bestaat er een mooier tegengeluid voor al die Hollandse 124'ers die in groten getale naar de Afrikaanse westkust verscheept zijn?

Vadertje tijd heeft maar weinig vat gekregen op de koets. Heel authentieke auto en hij is bikkelhard. Geen deuken of gekke krassen. Deze eerste series (Mopf 0) hebben nog een terpentinelak, waardoor roest geen issue is - dit in tegenstelling tot de watergedragen lakken die in 1993 hun intrede deden. Krikpunten zijn perfect. De fantastische metallic kleur Diamantblau benadrukt de iconische status van deze auto en de lak is in goede staat. Het interieur is compleet en in goede staat, bekleding is niet gescheurd en de stoelen zitten nog lekker. Het leer mag een keer goed schoongemaakt, gevoed en beschermd worden en dan haalt u ook veel van de blauwe kleur terug. Mag wel toch, na 36 jaar?

Specificaties
De M102-motor en de handgeschakelde transmissie met 5 versnellingen vormen een uiterst bedrijfszekere aandrijflijn voor dagelijks gebruik als youngtimer. De 2,3 liter viercilindermotor produceert een nette 136 pk waarmee soepel door het verkeer te laveren is. Nee, met een Lpg-installatie is ie niet belastingvriendelijk meer. Maar met benzineprijzen die vandaag de dag tegen de 2 euro schurken, lacht u iedereen uit wanneer u meer liters dan euro's tankt! U kunt hem gewoon gebruiken in de wintermaanden en iedere Nederlandse stad mag hij in. Stuurbekrachtiging was onderdeel van de standaarduitrusting en het motorgeluid op de snelweg is aangenaam laag.

De optielijst heeft diverse vermeldenswaardigheden. De 5-bak was niet standaard, voor de rest is de auto voorzien van een dashboardkastje met bekerhouders, warmtewerend glas, hoofdsteunen achterin, elektrisch verstelbare rechterbuitenspiegel, radio/cassettespeler en last but not least een BEHR airco, die overigens wel ergens lekkage heeft. Tot slot, onder het motto "wat er niet op zit, kan ook niet kapot": er mankeert verder niks aan.

Korte noot aan ondernemers
Dit is een youngtimer, zakelijk te rijden met bijtelling over de dagwaarde. U kunt dan uw autokosten zakelijk opvoeren en de BTW aftrekken. Daarmee rijdt u deze 230E tegen lagere kosten dan een nieuwe smart! 

Contact
Deze auto wordt aangeboden in consignatie voor onze klant, bij aankoop gaat u een overeenkomst aan met de huidige eigenaar. ASSET Youngtimers & Oldtimers treedt op als bemiddelaar. De kilometerstand loopt nog op: neem contact met ons op voor de actuele kilometerstand, of als u een auto wilt inruilen. Op afspraak te bezichtigen in 't Harde vlak onder Zwolle, of gewoon bij u thuis! We staan u graag telefonisch te woord, en per bericht, sms of WhatsApp krijgt u ook snel reactie.

Datenkarte
VIN WDB1240231A319223
Model 230 E
Engine 102982 10 045839
Transmission 717412 00 509293
Order Number 0 6 603 10016
Order Location GABON
Interior Leather Royal Blue (272)
Paint 1 Diamond Blue Metallic (355U)
Delivery Date 1986-08-29
Approx. Build Date 1986-08

Code Description
280 Leather Steering Wheel And Leather Gear Shift Knob
343 Cyclone Air Filter
428 Manual Five-Speed Transmission
430 Headrest In The Rear, Left And Right
466 Central Locking Mechanism
483 Harder Springs And Undershields
506 Outside Rear View Mirror, Left And Right, Heated (Electrically Adjustable On The Right)
512 Radio Mb Special With Traffic News Decoder (Vk), With Rds
531 Automatic Antenna
551 Anti-Theft/Anti-Break-In Warning System
570 Folding Armrest, Front
585 Behr Air Conditioner And Electric Window Lifters (Front Doors)
592 Heat-Insulating Glass, All-Around, Heated Rear Window Pane, Band Filter
610 Halogen Lamp Unit, Amber
629 Version For France
630 Ece - Warning Triangle
677 Tropical Battery
812 Rear-Mounted Loudspeaker

Mogelijk gemaakt door Mobilox
5 / 5
Onze klanten waarderen ons gemiddeld met een Onze klanten waarderen ons gemiddeld met een
5 / 5