Van deze auto kan de aanbieder de onderhoudsgeschiedenis laten zien. Dat kan in het ouderwetse boekje staan, maar steeds vaker wordt dit digitaal bijgehouden in het DSR. DSR staat voor Digitaal Service Register.
Specificaties
Kenteken
NL
JZJG80
BTW of MargeMarge
Datum eerste toelating26-01-1995
Datum eerste toelating (internationaal)26-06-1985
APK vervaldatum13-12-2026
Tellerstand286.910 KM
CarrosserieCoupé
KleurRood
InterieurkleurZwart
Aantal deuren2
Aantal zitplaatsen4
Gewicht1194 kg
Maximum massa geremd1200 kg
Motorrijtuigenbelasting€ 138 - 154 per kwartaal
Aantal sleutels2
Motor en transmissie
BrandstofBenzine
TransmissieHandgeschakeld 5 versnellingen
Aantal cilinders4
Cilinderinhoud2479 cc
Vermogen118 kW / 160 PK
Koppel0 Nm
Exterieur
Achterruitwisser
Buitenspiegel rechts
Buitenspiegels elektrisch verstelbaar
Centrale vergrendeling
Sportvelgen
Interieur
Elektrische ramen voor
Lederen interieur
Middenarmsteun voor
Infotainment
Radio cd speler
Veiligheid
Alarmsysteem
Beschrijving
Hoera, ik ben verkocht!
Puntgave Porsche 944 youngtimer uit 1985, volledig gedocumenteerd en al sinds 1995 in Nederland. Toentertijd ingevoerd uit Duitsland, en altijd gekoesterd en onderhouden. Absoluut roestvrij en zeer mooie optische en technische staat. Het orginele serviceheft is aanwezig en afgestempeld. Vaste onderhoudsadres van de laatste jaren is Edwin Lammertink, Porsche specialist te Enter. Hier is op 4 juni jl. nog een jaarbeurt volgens schema uitgevoerd. Auto valt in het kwarttarief, u betaalt €120 wegenbelasting per jaar (2020 reeds betaald).
Introductie Tja, en wat valt er zoal te vertellen over zo'n Porsche 944? In de herfst van '81 geïntroduceerd als nieuwe telg van de Transaxle-serie van Porsche, gekenmerkt door een watergekoelde motor voorin, met de versnellingsbak achterin en achterwielaandrijving voor een perfecte, bijna 50/50 gewichtsverdeling. Waar zijn voorganger 924 nog over een fel bekritiseerde Audi-motor met 125 pk beschikte, is de belangrijkste upgrade die de 944 omvatte een aluminium 2.5 literblok met 163 pk. Dit betreft een eigen ontwerp van Porsche op basis van de V8 uit de 928-serie, met zeer moderne eigenschappen: dubbele balansas, Bosch J-tronic inspuitingsmanagement, bovenliggende nokkenas en hydraulische klepstoters. De carrosserie van de 944 was standaard verzinkt - roest is geen issue.
Over deze auto De auto is in 1985 afgeleverd door Porsche Zentrum Düsseldorf. De eerste eigenaar getuigde van goede smaak en bestelde de auto in Indisch rood, een typische kleur voor dit model. Opvallend, maar niet schreeuwerig. Het interieur is uitgevoerd in zwart leder, de stoffen inleg in hellgrau fleurt het verder koele, zakelijke interieur wat op. Het belangrijkste kenmerk van dit exemplaar is dat het een type II betreft. Deze versie is geïntroduceerd in 1985 en is het gemakkelijkste te herkennen aan het vernieuwde dashboard en de zescijferige kilometerteller. Ten opzichte van de type I, waarvan het interieur grotendeels was overgenomen van de 924-serie, is de ergonomie sterk verbeterd. Lange mensen zitten veel beter in een type II dankzij het verhoogde stuurwiel. De gemonteerde "Telefoonvelgen" waren standaard vanaf 1985.
Er zijn een aantal upgrades aan de auto uitgevoerd die het rijden extra prettig maken. Allereerst zijn de speakers voor meer eigentijdse exemplaren ingewisseld, zodat u onderweg heerlijk naar muziek kunt luisteren. Ook al gaat er weinig boven de heerlijke sound uit de uitlaat... Verder is de originele configuratie van de schokdempers veranderd voor een Koni schroefset. Momenteel staat deze lichtjes verlaagd ingesteld, volgens de vorige eigenaar een perfecte mix van comfort en sportiviteit, waarbij het nemen van hindernissen zoals drempels niet in het gedrang komt.
Conditie Het lakwerk verkeert in zeer nette conditie, geen verkleuringen of lakschade, en wordt beschermd met een sealing. Er is geen sprake van roest, integendeel: hij is roestvrij. De bodem is kei- en keihard, en kijkt u ook maar in de afwatering bij de deuren. Op het gebied van onderhoud en reparaties kunnen we u vertellen dat alles steeds tijdig is uitgevoerd. In Duitsland bij 1 dealer onderhouden van 1985-1995. De distributieriem is in 2017 nog vervangen, bij 279.610 kilometer. Er zitten uitstekende Bridgestone S-02 sportbanden op rondom. Voor overige details: bel gerust eens met Lammertink Porsche. Oh, en beste ondernemers: deze auto rijdt u als youngtimer met bijtelling over de dagwaarde "op de zaak", en dan zijn alle autokosten zoals belasting, verzekering, onderhoud en brandstof zakelijk aftrekbaar. Tot slot is deze over vijf jaar een oldtimer en blijvend wegenbelastingvrij.
Opties & uitrusting
Handgeschakeld 5 versnellingen
Elektrische ramen
Elektrische buitenspiegels
Elektrische hoogteverstelling bestuurdersstoel
Klok
Radio/CD-speler
Achterruitenwisser
Teledial 15 inch velgen
Let op: geen stuurbekrachtiging of ABS
Toch zegt een advertentie op internet voor u misschien niet alles. Maak dus gerust eens een afspraak om hem in het echt te komen bekijken! Dan begrijpt u precies waar we het eigenlijk over hebben. In dat geval bent u van harte welkom in 't Harde, vlak onder Zwolle. We staan u graag telefonisch te woord, en per bericht, sms of WhatsApp krijgt u ook snel reactie.
Exceptionele Porsche 944 2.5 Coupé Type II 1985 met historie
Wilt u meer informatie ontvangen of een taxatie van uw eigen auto laten maken? Wij helpen u graag!