Solide daily driver S123 uit 1979 en dus blijvend belastingvrij! "Eerlijk en heerlijk", weliswaar met een patina, maar de bodem is prima in orde. Apk tot 01/2022, waarbij in januari nog circa €1.200 in laswerk geïnvesteerd is, zodat ie er de komende tijd weer tegenaan kan. De vijfcilinderdiesel loopt als de spreekwoordelijke tierelier, en de automaat schakelt perfect.
Rijden De W123 rijdt erg fijn dankzij de 4-traps automaat en stuurbekrachtiging. De OM617 motor is zo'n Mercedes-diesel van de oude stempel. Ronduit onverwoestbaar, in Marokko rijden ze nog overal vrolijk rond met een miljoen op de klok. Maar dat wist u vast al. Waar een 200D hooguit leuk is om te toeren in het weekend, kunt in de 300 TD prima meekomen met het hedendaagse verkeer. 120 km/u geen issue en het geluidsniveau van zo'n voorkamerdiesel is aangenaam laag. Met een verbruik van 1 op 11 op diesel (of slaolie, milieuvriendelijk!) blijven de brandstofkosten behapbaar.
Het onderstel is stil en het veercomfort is grandioos dankzij de niveauregeling met veerbollen. Gegarandeerd waant u zich even terug in de tijd! Middels de oldtimerwetgeving in Nederland kunt u deze auto het hele jaar door belastingvrij rijden en met lage verzekeringskosten.
Buitenkant en onderkant Allereerst is het natuurlijk een T-Modell, een variant die in 1978 ten tonele verscheen. De W123 sedan was toen al twee jaar verkrijgbaar. De lakkleur is Taigabeige, een lekker jaren '70 kleurtje dat hem wel personality geeft.. De auto verkeert lange niet in concoursstaat. Op ieder paneel zult u namelijk wel iets vinden: een roestplek, deukje, of plamuur. Hij is tenslotte al 41 jaar oud. Hoewel het geen auto voor de purist is, is de bodem erg hard. Deze heeft in het verleden ook een Dinitrol-behandeling ondergaan. Ooit komen delen van de dorpels aan de beurt, maar daar heeft u nog bijna 2 jaar voor (apk 28-01-2022).
Interieur Old skool: groene stof, groen tapijt, groen! De stoelen en achterbank verkeren in een behoorlijke staat. In het dak is een origineel handbediend schuifdak aanwezig inclusief de befaamde paarse zonneklep! Het interieur is schoon, fris en stinkt niet. De kilometerteller is er een jaar of 10 geleden mee opgehouden en zit vast op 271.941 km. De snelheidsmeter, brandstofmeter etc. werken naar behoren.
Uitrusting De auto betreft een van de eerste Modellpflege, te herkennen aan het nieuwe stuur uit de W126 en de koplamphoogteregeling. Er zitten een paar opties op die het rijden extra comfortabel maken:
Stuurbekrachtiging
Automaat 4 versnellingen
Schuifdak
Chromen wieldoppen met naaf in kleur
Chromen dakrails
Rechter buitenspiegel
Radio/CD-speler met USB
Contact Wanneer u deze eens in het echt wil zien bent u op afspraak van harte welkom in 't Harde, vlak onder Zwolle. We staan u graag telefonisch te woord, en per bericht, sms of WhatsApp krijgt u ook snel reactie. Vergeet voor u ons contacteert niet dat dit een auto van 41 jaar oud is, hij is in redelijke staat, maar verre van nieuw.