Van deze auto kan de aanbieder de onderhoudsgeschiedenis laten zien. Dat kan in het ouderwetse boekje staan, maar steeds vaker wordt dit digitaal bijgehouden in het DSR. DSR staat voor Digitaal Service Register.
Specificaties
Kenteken
NL
26TNTB
BTW of MargeMarge
Datum eerste toelating21-12-2006
Datum eerste toelating (internationaal)09-03-1984
APK vervaldatum28-03-2026
Tellerstand195.081 KM
CarrosserieStation
KleurGroen Metallic
InterieurkleurGroen
Aantal deuren5
Aantal zitplaatsen5
Gewicht1490 kg
Maximum massa geremd1500 kg
MotorrijtuigenbelastingVrijgesteld
Aantal sleutels2
Motor en transmissie
BrandstofBenzine
TransmissieAutomaat
Aantal cilinders4
Cilinderinhoud2299 cc
Vermogen100 kW / 136 PK
Koppel0 Nm
Exterieur
Achterruitwisser
Buitenspiegel rechts
Dakrails
Glazen schuifdak
Metaalkleur
Schuifdak
Trekhaak
Interieur
Middenarmsteun voor
Stuurbekrachtiging
Infotainment
Radio-cd/mp3 speler
Beschrijving
U kunt hierop ook uw auto inruilen!
Vanaf 1 maart negen maanden rijden voor €120! Solide daily driver S123 uit 1984. "Eerlijk en heerlijk", met 195.000 echte kilometers. Het bijzondere eraan is dat het een zeer onderhouden wagen betreft, waarbij alle delen hard zijn of reeds gelast zijn. Soms zelfs preventief, aankomende jaren geen laswerk. Bovendien is de onderhoudshistorie bewaard gebleven in het volledig afgestempelde serviceboekje.
Rijden: Zo'n W123 rijdt erg fijn dankzij de 4-traps automaat en stuurbekrachtiging. De M102 motor is een betrouwbare 2.3 viercilinder motor, en is dankzij de brandstofinjectie i.p.v. carburateur ook zuinig genoeg voor dagelijks gebruik. Het onderstel is stil en het veercomfort is grandioos dankzij de niveauregeling met veerbollen. Gegarandeerd waant u zich even terug in de tijd! Middels de overgangsregeling voor oldtimers kunt u deze auto van 1 maart tot 1 december rijden voor 120 euro wegenbelasting en 90 euro verzekering.
Buitenkant en onderkant: Allereerst is het natuurlijk een T-Modell, een variant die in 1978 ten tonele verscheen. De W123 sedan was toen al twee jaar verkrijgbaar. De lakkleur is 881 Silberdistelgrün metallic, smaakvol zilver met een groene tint. De auto verkeert lange niet in concoursstaat. Op ieder paneel zult u namelijk wel iets vinden: een kras, deukje, met kwast bijgewerkte plekken. Hij is tenslotte al 35 jaar oud. De meest opvallende plek is rechtsachter, zie fotoreportage. Hoewel het geen auto voor de purist is, zult u geen roest aantreffen. Behoudens kleine plekjes aan de binnenzijde van het bijrijdersportier, is ie roestvrij! En dat is natuurlijk uniek. Er zijn dan ook al vele uurtjes laswerk in gaan zitten om te zorgen dat hij onderhuids in topconditie is.
Interieur: Old skool: groene stof, groen tapijt, groen! De stoelen en achterbank verkeren in een behoorlijke staat. Zeer zeldzaam: derde bankje in matchende kleurstelling. In het dak is achteraf een Webasto schuifkanteldak gemonteerd. Dit is professioneel gedaan, er zijn beslist geen waterlekkages. Mooi passend interieur. Het interieur is schoon, fris en stinkt niet.
Liefhebbersopties:
Koplampwissers
Automaat 4 versnellingen
Webasto Schuifkateldak
Lichtmetalen kroonkurk velgen 14 inch
Trekhaak
Middenarmsteun
Derde zitrij
Rollo met hondenscherm en afdekscherm
Recent vervangen: Voorveren en dempers; delen van de wielophanging. Veerbollen achterkant; perfect werkende niveauregeling. Benzinerelais, Bosch bougiekabels, etc. Alle delen zijn nieuw en juiste merk (geen imitatie). Bij 175.000 km automaatbakolie gewisseld, V-snaar vervangen en banden vervangen. Aandachtspunt is de niet-werkende centrale vergrendeling (kan wel op slot).
Contact: Wanneer u deze eens in het echt wil zien bent u op afspraak van harte welkom in 't Harde, vlak onder Zwolle. We staan u graag telefonisch te woord, en per bericht, sms of WhatsApp krijgt u ook snel reactie. Vergeet voor u ons contacteert niet dat dit een auto van 35 jaar oud is, hij is proper en eerlijk, maar verre van nieuw.
Roestvrije Mercedes S123 230TE 1984 met gehele historie W123
Wilt u meer informatie ontvangen of een taxatie van uw eigen auto laten maken? Wij helpen u graag!